H ποιότητα μιας άλλης διαφήμισης και οι ελπίδες που παραμένουν ζωντανές

by Δημήτρης Κυριακού

Ναι επιτέλους. Μια διαφήμιση που περνάει μεγάλα σε αξία νοήματα. Ναι, μια διαφήμιση που ξεφεύγει από την υποκουλτούρα της στείρας- σε οράματα, ιδέες, αξίες και συναισθήματα- εποχής μας.

Αναφέρομαι με έκπληξη και θετικά συναισθήματα στο τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ της εταιρείας Jumbo (παλαιότερα διαφημιστικά της δεν ήταν τόσο πετυχημένα- απόδειξη τα επικριτικά σχόλια που είχε από τηλεθεατές), όπου όλοι φαντάζομαι ότι θα έχετε ήδη δει.

Δείχνει έναν υψηλόβαθμο Έλληνα ναυτικό όπου μέσα στο καράβι μιλάει μέρες Χριστουγέννων με τη γυναίκα του και τον γιό του από τον ασύρματο! Ένας διάλογος που συγκινεί βαθιά! Χτυπάει κατευθείαν στο συναίσθημα! Πέρα από τον θεμιτό εμπορικό σκοπό της διαφήμισης, αυτό που θα μείνει στη μνήμη των τηλεθεατών είναι φυσικά η επίκληση στο συναίσθημα! Κατευθείαν ο νους σου πάει στην Ελλάδα της ναυτοσύνης, στους ναυτικούς που λείπουν Άγιες και γιορτινές μέρες από τις οικογένειές τους. Πολλοί από αυτούς που βλέπουν τη διαφήμιση γεμίζουν τα μάτια τους δάκρυα γιατί είχαν έναν πατέρα στην ίδια θέση, μακριά τους τέτοιες μέρες.

Τα jumbostores αναφέρουν «Τα JUMBO, φέτος αφιερώνουν τη μεγάλη τους καμπάνια, στη Μεγάλη Ελλάδα της θάλασσας και την ψυχή των ανθρώπων της. Μια ψυχή που ανθίζει μέσα από την εμβληματική μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου, από την ταινία «Κόκκινα φανάρια»».

Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό το γεγονός του διαφημιστικού μηνύματος, αντικατοπτρίζει πλέον (θέλω να το πιστεύω) τη στροφή προς τη ποιότητα. Εννοώ όχι μόνο των προβαλλόμενων διαφημιστικών μηνυμάτων από μια Ελληνική εταιρία, αλλά και μια γενικότερη νέα αντίληψη για τα πράγματα.

Γιατί εάν κάτι μπορεί να μας κρατήσει ζωντανούς, ακμαίους και αισιόδοξους στην φτωχή από πάσα άποψη εποχή που διανύουμε είναι η στροφή στη παράδοση, σε θεμελιώδεις ηθικές αξίες που κατέστησαν μεγάλο τον τόπο μας στη παγκόσμια συλλογική συνείδηση. Και τον κράτησαν όρθιο και ζωντανό μέσα στο ταραχώδη και μακραίωνο ιστορικό διάβα του!

Το πόσο «μέτρησε» αυτή η εναλλακτική ποιοτικά διαφήμιση, αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στα likes και στα θετικά έως διθυραμβικά σχόλια του κοινού στο Youtube!

Αυτό, αλλά και θετικά σχόλια χρηστών και σε παλιά ποιοτικά ελληνικά τραγούδια, ακόμα και από νέους σε ηλικία ανθρώπους, μας δείχνει ασφαλώς ότι η κοινωνία μπούχτισε με τη βλακεία, την υποκουλτούρα και τα «φθηνά» πρότυπα. Ο τόπος έχει ξανά ανάγκη τη ποιότητα στη καθημερινότητά του και επομένως υπάρχει μια ελπίδα η οποία είναι ζωντανή!

Πάνω από όλα όμως να ευχηθούμε οι φετινές γιορτές γενικότερα να μας κάνουν πιο πραγματικούς και αληθινούς ανθρώπους, να σηματοδοτήσουν αυτήν την αλλαγή προς το καλύτερο! Η ανθρωπιά ως στάση ζωής δεν είναι λαϊκισμός. Δεν είναι πολιτική δράση η ανθρωπιά. Είναι το στοιχείο του πολιτισμένου ανθρώπου. Είναι και το στοιχείο του μέσου Έλληνα που παρά τα… αυτογκόλ του και τα λάθη του, διαθέτει μέσα του ευγενή στοιχεία.

Πριν από λίγους μήνες η γερμανική DW είχε προβάλει μια σειρά βίντεο με Γερμανούς πολίτες που ζουν πλέον στην χώρα μας και μίλησαν για την δική τους Ελλάδα, στα ελληνικά. Μια εκ των πρωταγωνιστριών- φίλη της Ελλάδας- ήταν η σπουδάστρια Κέτε Κουτς που διαμένει στη Θεσσαλονίκη. Είχε πει λοιπόν μεταξύ πολλών άλλων με αγάπη ότι «Ελλάδα σημαίνει ανθρωπιά και πολιτισμός»!

Ε λοιπόν αυτήν την Ελλάδα θέλουμε! Την φωτεινή, όχι την σκοτεινή, την μισαλλόδοξη και την φτωχή γενικότερα!Την Ελλάδα των μεγάλων μουσικών δημιουργών, της ναυτοσύνης!Εν γένει την Ελλάδα της ποιότητας. Και στις σχέσεις της με τους άλλους λαούς, και στην ελληνική τηλεόραση και στα πολιτιστικά και παντού! Σε οποιαδήποτε δράση από εδώ και στο εξής! Να αλλάξουμε εποχή και ο καθένας μας από όποια θέση ευθύνης, να δείξει έναν φωτεινότερο δρόμο που έχουμε τόσο ανάγκη.

 

Δημήτρης Κυριακού

                                                                                                             

 

Leave your comments

Post comment as a guest

0
terms and condition.

Comments